14 Sept 2015

Poor, poor student/První zkušenosti s prací

Víte, jak vypadá dokonalý týden? Po dvou dnech zkoušek na pražskou VŠE, na kterou ani nechcete, máte interview na školu do Dánska a hodinu po něm se dozvíte, že Vás PŘIJALI! (ten nával štěstí nikdy nezapomenu). Dva dny předtím Vám domů přijde dopis (v dánštině) s nabídkou skvělého bytu, pár metrů od školy, s velmi přijatelným nájmem a malým depozitem. V řadě na byt jste osmí, ale nikdo před Vámi se neozve a … MÁTE BYT! A do třetice, ozve se Vám Češka, co zde právě studuje, odjíždí na internship a hledá za sebe záskok do práce a vybere si Vás! Čili máte na 99% zajištěnou PRÁCI na první 3 měsíce! Ale hra s procenty je záludná a to jedno procento mi tu radost prostě překazit muselo, že jo.

(Dneska žádný fotky, ale stojí to za to!)

1st Job Experience


V pátek 20. 8., po tom, co odjeli Kubovi rodiče, jsme se vydali na cestu za šéfem/Indem/Sanem, říkám mu různě. Ochotně jsem souhlasila, že přijedu k němu domů, abych se blýskla. Ehm. Ind bydlel až za městem, tak jsme dali oba za lístek 44DKK a jeli jsme kdovíkam. Byla jsem přesně na čas a celý akt trval asi 10 minut. Povídal mi o tom, jak nenajímá neschopný lidi a když bude chtít, tak mi nezaplatí a jiný motivační věci, tak okay no. Hned večer mi volal, že můžu jít zítra ráno do práce a že mi pošle adresu. Samozřejmě jsem souhlasila, i když jsem ani nevěděla s čím. Myslela jsem, že budu pracovat v hotelu jako ta holčina, mýt nádobí, luxovat a tak. Ale já se navezla do něčeho zcela jiného.



V sobotu v 8 ráno jsem stála před barem ve Vejle, kde mě čekal úklid. Bar byl dvoupatrový, prostor velký jak 4 basketbalový hřiště, bordel velký jak svině. Prej mám štěstí, že tu dneska nejsou zvratky, jeej (v neděli byly). Byli jsme na to 3, já a dva kluci, mělo nám to zabrat asi 5 hodin, místo toho jsem tam strávila 8, navíc bez jídla. Asi si mě spletli s nějakým profíkem, nikdo mi nic neukázal, co a jak, jen ukliď tohle a tohle. A když jsem to uklidila, tak to bylo špatně a musela jsem to předělat. Jeden z nich nade mnou asi začal cítit moc a hrál si na mého šéfa, řvaní, řvaní, hlavně bez pomáhání. Samotná práce tak špatná nebyla, ale to okolo hrůza. V neděli jsem to podstoupila zase, tentokrát opravdu jen 5 hodin, sice zvratky, ale bylo nás tam víc a nikdo si nehrál na šéfa.

V úterý mi volal Ind, že si mu poprvé po 7 letech z baru stěžovali na špatný úklid, no a je to moje vina. Tak jsem nevěřila vlastním uším. Donutil mě za ním do baru ihned dojít, pršelo jak kráva. Tam jsem si vyslechla, že nemám myslet jen na sebe, ale i na ostatní, když ztratí contract, ztratí práci všichni. Aha. Prostě fér shodit vinu na začátečníka, když tam byli lidi, co tam pracují 2 roky. Řekl mi, že se ještě poradí s ostatními a dá vědět. Nedal vědět. Na přání té Češky jsem mu psala i volala a ignor, no a za odpracovaných 15 hodin jsem nedostala ani korunu. Nikdy nezapomenu.

2nd Job Experience


Druhá pracovní příležitost, co se mi dostala, byla stokrát lepší, přesto je o čem povídat. Jedna moje moc ochotná spolužačka mi dala číslo na svého bývalého šéfa, co akorát hledal lidi, s tím, že mu o mě řekne a že je moc v pohodě. Poprvé jsem s ním (jmenuje se Glady) mluvila v neděli 6. září. V telefonu zněl moc sympaticky, ptal se mě, jestli studuji, jak jsem spokojená atd. a že hledá lidi na úklid ve Vejle hned na druhý den, takže jsem vzala i Kubu. Malý háček – sraz byl v 6 odpoledne s varováním, že se to může protáhnout do 6 do rána, whatever, potřebuju money.


Nakonec se tedy jednalo o úklid základní školy, kterou máme hned za barákem (yes!). Škola byla fakt obrovská, větší jsem snad neviděla a my ji museli uklidit CELOU. Tři patra, 14 lidí, 12 hodin. Každé dvě hodiny jsme měli pauzu, Glady nám dokonce objednal pizzu a colu. (Ta pizza byla šílená, velká jak kolo od vozu, na ní brambory, majonéza, mletý maso… jeden díl a jsem najedená na dva dny.) Sice byl Glady trochu ve stresu, hrozilo mu ztracení smlouvy, tak trochu bitchoval, ale jinak byl na šéfa v pohodě. Celý to bylo vyčerpávající, ale zvládli jsme to, až budeme mít registrační kartu, hodí nás do systému, dostaneme výplatu a potencionálně si nás zavolá znova, krása. Tak to má vypadat! 

No comments:

Post a Comment