28 Nov 2015

Copenhagen in 5 hours

Ano, je to tak. 5 hodin na to projít Kodaň, byl to boj, ale zvládli jsme to. Začalo to tak, že jsme před dvěma týdny byly v pubu s Kubovými spolužáky a dozvěděli se, že nová dánská autobusová společnost má do koce listopadu otvírací slevy, a to z Vejle do Kodaně pouze za 29 dkk! Vzhledem k tomu, že je to 250 km, stojí cesta autobusem normálně i 200,-. Z toho důvodu jsem ani nedoufala, že bychom se do Kodaně podívali, takže jsem se neuvěřitelně těšila! Jeli jsme ve velice mezinárodní partě - 2 Češi, 2 Rumuni, Íránka a Nikaraguanka (tak se to asi neřekne, ale víte, co myslím). Musím říct, že když je člověk obklopen správnými lidmi, jde všechno líp. Ve třídě mi občas ze spolužáků stojí všechny vlasy, ale tahle naše cestovní parta je super.

Autobus nám jel v 8 ráno 26. listopadu (jo zatáhli jsme školu, ale to se na vejšce může). Přijel o půlhodiny později, takže z očekávaných 6 hodin nám na město zbylo něco přes 5. To byla výzva! Naštěstí jeden člen party v Kodani nějakou dobu žil, takže nám pomohl se dostat od nádraží do historické části města. Hned u nádraží se nachází zábavní park Tivoli, kam jednou prostě musím! Pak jsme pokračovali k radnici, dále po hlavní obchodní ulici (tolik krámů!) až k malebnému přístavu Nyhavn. Během cesty jsme narazili asi na 3 vánoční trhy ve velice německém stylu (glühwein und bratwurst, bitte). V Nyhavn bylo jedno pivo v přepočtu za 350Kč, z toho jsem skoro upadla do vody. Pokračovali jsme k mému vytouženému místu - královský palác a rezidence královny Amalienborg. Obrovské náměstí obklopené 4 paláci, v pozadí se tyčícím Marmorkirke

Poté jsme se s Kubou oddělili a vyrazili jsme k úžasné soše Malé mořské víly, která byla postavena na památku pohádky Andersena. Dívá se směrem ke břehu, kde vyhlíží svého prince. V létě se zde na fotku čekají fronty, tomu jsme se my vyhli. Zbývají 2 a půl hodiny. Vyrazili jsme směrem k hradu Rosenborg kolem Národní galerie, dále ke Kulaté věži a nejlepší tečka na závěr, palác Christiansborg s vyhlídkovou věží se vstupem zdarma! A tohle vážení, to bylo něco. Hned první výhled, který se mi naskytl, byl na ten neuvěřitelný most Öresund a Malmö ve Švédsku!! Dvě věci, kterými jsem tak pošahaná. Tohle jsem nečekala. Most je opravdu OBROVSKÝ a vytváří tak úžasné pozadí k barevným střechám Kodaně. A do toho můj oblíbený mrakodrap Turning Torso v Malmö. Nechtěla jsem odejít, bohužel autobus volal. 

20 minut před odjezdem mi volala Íránka, že se ztratili, no hurá :D Naštěstí byl s námi zkušený Gabriel, který je dokázal navést zpátky a za 5 minut jsme seděli na cestě zpátky. Ušli jsme asi 15 km, nožky bolely! Ale výlet to byl vážně skvělý. Uvědomila jsem si, jak mi chybí velkoměsto. Vejle je super, ale hold jsem krví zarytá velkoměšťanka z Prahy. A co bych ještě chtěla zmínit! Kodaň se od nás nachází přes dva ostrovy. Jutland a Fyn spojuje most dlouhý 1,2 km, výhled na moře pěkný. Fyn a Zéland spojuje most dlouhý 18km a výhled na otevřené moře je dechberoucí. Takže to byl opravdu skvělý začátek našeho výletu do Kodaně, přesvědčte se sami na fotkách!

Storebæltsbroen
 hlavní nádraží



radnice



 tenhle kontrast žeru!


 hotel
 Nyhavn



 Marmorkirke
 Amalienborg


 Opera

Malá mořská víla

 St. Alban's Church
 Národní galerie


Rosenborg







 most Öresund

 Malmö!

 Christiansborg


 tolik kol jsem fakt v životě neviděla!
Mějte se krásně!

4 comments:

  1. Jak se, prosím, jmenuje ta společnost, která do Kodaně jezdí za 29DKK? To je fakt náhoda, před Vánoci jsem o tom slyšela, pak jsem na to zapomněla a dnes se to snažila najít a nic. No a teď na to narazím úplnou náhodou u tebe v článku!:D

    ReplyDelete
  2. Jak se, prosím, jmenuje ta společnost, která do Kodaně jezdí za 29DKK? To je fakt náhoda, před Vánoci jsem o tom slyšela, pak jsem na to zapomněla a dnes se to snažila najít a nic. No a teď na to narazím úplnou náhodou u tebe v článku!:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No vidíš! :D jmenuje se rute1000, tady je odkaz: http://rute1000.dk/. Teďka jezdí za 50dkk jedna cesta (29dkk bylo pouze promo), takže furt skvělá cena :)

      Delete
    2. Skvělý, děkuju. I 50 dkk je parádní cena na Dánsko, zatím jsem nenarazila na nic levnějšího...:-)

      Delete