12 Aug 2016

10 weeks, 10 things to know

//English below//

Ostuda, ostuda. Už 10 týdnů jsem Vás mé milé čtenáře nenakrmila žádnými novinkami a že jich bylo! Možná právě kvůli tomu, kolik se toho dělo, jsem prostě blog musela na nějakou chvíli vypustit a dát si blogovací pauzu. Kdyby to nebavilo mě, tak by to nebavilo ani Vás a to nikdo přeci nechce. Ale teď jsem zpět se spoustou nového materiálu a inspirace, takže Vás tím postupně začnu zahrnovat. Teď bych Vás ze všeho nejradši seznámila stručně s tím, co se za těch 10 týdnů událo! Hezké čtení :)

Shame, shame on me. 10 weeks have past since my last published article even though there has been so much going on! But maybe that was actually the reason why I just had to let go for a while and have sort of a blogging holiday, After all, if I'm not enjoying it then you're not enjoying it and what's the point in that? But now I'm back in full force with a lot of new material and inspiration so it's all about to be published starting soon. But first of all, I would like to shortly introduce you to what's been going on in the past 10 weeks! Enjoy :)


  1. Zkoušky/Exams
    • A hurá do 3. semestru! Během měsíce a půl jsem zvládla zkoušky z účetnictví (ta byla za 12! #šprt), mezipředmětovou zkoušku (kombinace všeho, co jsem se učila) a z turismu, všechny v psané i ústní podobě. Nebylo to těžké, ale po té poslední se mi stejně ulevilo.
    • 3rd semester, here I come! In month and a half I passed exams in accounting (got a 12 grade! #nerd), an intermediary exam and tourism, all both written and oral. They were quite easy but it was still a great feeling to be done with them.  
  2. Výročí/Anniversary
    • S Kubíkem jsme 30. května oslavili krásné 2 roky vztahu! Slavili jsme vlastně celý víkend, v sobotu jsme byli na výletě v zoo a v neděli v přístavu, večer otevřeli vínko a dali si pořádný dlabanec! (čím jiným slavit, než pořádným jídlem). 
    • My boyfriend and I have celebrated a beautiful 2 years anniversary on 30th May. We actually celebrated the whole weekend - on Saturday we went on a trip to zoo and on Sunday we spent a nice afternoon in the marina, had a really good dinner and drank a bottle of wine.
  3. Poprvé pod vodou/First time under water
    • Po jedné z Kubových zkoušek jsme s jeho spolužákem a manželkou jeli na roadtrip na Romo, což je ostrov na západu Dánska s několika kilometry dlouhou pláží. Byl to jeden z nejkrásnějších dnů, co jsme zatím v Dánsku měli a konečně jsem měla šanci se pořádně smočit v moři a bylo to boží!
    • After one of my boyfriend's exams we went on a roadtrip with his classmate and his wife to an island called Romo located in western Denmark. It was one of the most beautiful days we had in Denmark so far and I finally got a chance to go for a proper swim in the sea and it was awesome!
  4. Kolo/Bike
    • Joo, konečně mám kolo! O krok blíž k integrování se do dánské společnosti. Kuba si ho koupil jako první, aby si ulehčil dopravu do práce a mně ho koupili rodiče k narozeninám, takže paráda! Sice už jsem stačila píchnout a asi 5x zmouknout, ale to se poddá!
    • Yes, I finally have a bike! One step closer to integrating into the Danish society. Jakub bought his first to make it easier to go to work and I got mine as a birthday gift from my parents, yay! I already had a flat tyre and get soaked like 5 times but that will give in.
  5. Návštěva/Visit
    • Zase nám bylo ctí mít někoho na návštěvu a tentokrát to byla moje drahá kamarádka Lucinka! Během týdne jsme stihli vytvořit asi 20 nových vzpomínek, o kterých si budeme povídat, až nám bude 80 let. Bylo to moc fajn!
    • It was our pleasure to once again have someone visit us! This time it was my dear friend Lucy. During one week we managed to create about 20 new memories that we'll talk about when we're 80 years old. It was really nice!
  6. Prázdniny/Holidays
    • S přicházejícím létem bylo načase se zase podívat do Česka! Tentokrát na celé 3 týdny, což bylo fakt skvělý. Stihla jsem dovolenou s rodiči, podívat se na 3 dny do Rakouska, hudební festival a spoustu dalších skvělých věcí!
    • With the upcoming summer it was again time to visit Czech! This time for whole 3 weeks which was pretty sweet. I had enough time to go on a vacation with my parents, visit Austria for 3 days, attend a music festival and much more!
  7. Sbohem teenagerství/Bye teenagerhood
    • Je to tak, už nejsem teenager :( (upřímně žádnou změnu necítím, ale nějak to prožívat musím). Ale samozřejmě bylo krásné oslavit dvacetiny s rodiči na dovolené. A vlastně je to fakt dobrý pocit načít novou dekádu života a zase o kousek dospět.
    • That's right, I'm no longer a teenager :( (I don't really feel any change but still). It was very nice to celebrate my 20th birthday with my parents. And it's actually a great feeling to start a new decade of my life now and be again more grown-up.
  8. Stáž/Internship
    • Ano! Tohle je asi nejlepší věc, co se mi v Dánsku zatím stala. Jako součást třetího semestru jsem nastoupila na tříměsíční stáž v místní turistické kanceláři VisitVejle a nemohu být šťastnější! Práce mě hrozně baví, mám skvělé kolegy, piluju dánštinu a konečně se mi utváří představa mé budoucnosti. Víc článků přijde!
    • Yes! This is probably the best thing that happened to me in Denmark. As a part of my 3rd semester I started a 3-month internship at local tourist office VisitVejle and I could not be happier! I enjoy the work, I have great colleagues, I'm training Danish and I'm finally shaping an image of what I want to do in the future. More posts coming up!
  9. Rodiče nad zlato/Parents above all
    • 27. července se vrátil Kuba i se svými rodiči, kteří s námi pobyli 10 dní. Asi mluvím za všechny, když řeknu, že jsme se báli, jak to zvládneme ve 4 lidech v takovém malém bytečku, ale všechno šlo hladce! Navíc nám tu všechno, s čím jsme si my nevěděli rady, opravili, upravili, uklidili, no prostě to byl moc pěkně strávený čas!
    • On 27th July Jakub came back with his parents who stayed with us for the next 10 days. I think I'm speaking for everyone if I say, we were all worried about how we'll put up with each other in such a small apartment, but everything went well! Plus they helped us to repair, set up and clean everything we didn't know how to. Simply a nicely spent time!
  10. Cestování/Travelling
    • Součástí návštěvy rodičů bylo samozřejmě spousta cestování, jelikož jsme k tomu měli auto. Navštívili jsme spoustu krásných míst (fotky budou), kam bychom se sami nepodívali a za to jsem moc vděčná! (Už jsem zmínila, že nám taky přivezli asi 100kg jídla?) Prostě bez rodičů ani ránu.
    • Part of the parents' visit was a lot of travelling since we could use a car for that. We've visited many many amazing places (photos next time) where we wouldn't go by ourselves which I'm very grateful for! (Did I mention that they brought like 100kg of food? No kidding). What would we do without them.

A to je pro dnešek vše! Příště se můžete těšit na velkou dávku fotek :) Hezký den!
Well, this is all for today! Next time you can look forward to a big bunch of photos. Have a nice evening!

3 comments:

  1. Jsem moc ráda, že jsi spokojená, žiješ naplno a hlavně - užíváš života!
    Vím, že to není jenom med a prožíváte i různé útrapy a strasti, stresy a nedorozumění.. Ale koukni, co všechno jste už dokázali! Vybudovali si z holobytu útulné bydlení, udrželi se na škole, získali brigády, stáže, nové přátele a hlavně nezapomenutelné životní zkušenosti. To, co jsi shrnula v těchto deseti bodech, jsou jen útržky dobra a radostí, které jste měli a máte. A jsem ještě víc šťastná za ty, které teprve přijdou..

    Ne vážně, pro mě jsi velká hrdinka! Mám tě moc ráda a těším se na další informace a pikantnosti z tvého už ne teen života.

    P. S. Teď se cítím opravdu důležitě!! (odkaz na bod č. 5)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju za krásný komentář! Hrozně mě to potěšilo, moc hezky jsi to napsala :) <3 Jsem si jista, že se ještě v nějakém článku objevíš :P

      Delete
  2. Hiiii... every one well you know that Denmark provides most quality education and famous great scopes in IT , Engineer and Science and Denmark is 7th highest wealth country. this very good for immigration for study, and
    permit resident for more details Denmark immigration services

    ReplyDelete