15 Jan 2016

Sbohem 1. semestre!

Ano, uhádli jste! První semestr na vejšce je za mnou. Ani jsem si nezvykla na ten fakt, že chodím na vejšku a už mám za sebou půl roku. Myslím, že si to žádá o nějaké zhodnocení (a oslavu taky). Teď máme před sebou 2 a půl týdne prázdnin muhehe, to zkouknu filmů! Ale taky teď budu chodit týden pracovat a opět znovu navštěvovat pravidelně hodiny dánštiny, takže úplně volné to nebude, ale aspoň tu doma nezplesnivím.

Zhodnocení výuky za 1. semestr

Na vejšku jsem v Česku nikdy nechodila, takže nějaké srovnání je pro mě těžší, přesto mám s českým školstvím dlouholetou zkušenost. Musím říct, že všeobecně jsem byla s výukou spokojená, ale přesto bylo hodně místa na zlepšení. To bylo určitě způsobené tím, že to byl první semestr a to bývá jen takové oklepávání a rozehřívání.

Dohromady jsme měli asi 8 assignmentů (nevím, jak to přeložit… dejme tomu úkolů :D). Kromě dvou menších byly všechny ve skupinách a pouze dva se musely prezentovat, jinak šlo pouze o odevzdání. Zadání se vždy vztahovalo k látce, kterou jsme právě dobrali. Skupiny byly 3-5, s kým budeme, jsme si díkybohu mohli vybírat sami. Na jiných školách tomu bývá i jinak. V zadání byly třeba 3 otázky, které se musely vypracovat dejme tomu na 5 stránek ve wordu. Tak do 2 týdnů jsme k nim dostali feedback a známku. (dánské známkování najdete později níže)

Co se týče samotné výuky, dohromady jsem měla 9 předmětů. Některé trvaly dva týdny, některé jsem měla po celou dobu. Vybírat jsme si mohli pouze specializaci – Tourism, Hotel & restaurant nebo Events. Já jsem byla jasný turismus, proto jsem sem také přijela. V každém předmětu jsme dostávali nějaký úkol na další hodinu, ale z pouze pár jsme měli nějaký opravdový assignment na známku (podle toho pak vypadala účast na hodinách). Překvapilo mě, že mě poměrně baví účetnictví a statistika, ale Čechovi bych to z angličtiny nevysvětlila. No mohla bych povídat dál a dál, ale to by byl ten článek nekonečný, tak si ještě přečtěte o dizertaci (smutně koukám) a pak se vraťte k životu.

Dizertace

Dizertace byla největší část 1. semestru a jediná závěrečná zkouška. Opět šlo o skupinovou práci. Na této práci jsme začali pracovat asi v listopadu. Musíte si vybrat dobré téma (které se vztahuje k vašemu oboru), které navozuje nějaký problém a otázku, které v průběhu práce analyzujete a na konci napíšete možná řešení. Ve čtyřech jsme napsali 34 stránek ve wordu, což byla jedna z nejdelších prací. Naše téma bylo: „Online booking trends force travel agencies into the background“. Zabývali jsme se tedy tím, jaký má vzrůstající počet online rezervací vliv na cestovní kanceláře. Práce mě hrozně bavila a navíc jsem se sama o hodně věcech poučila.

Termín odevzdání práce byl 5. ledna a 12. ledna jsme ji prezentovali. V prezentaci jsme měli cirka shrnout to hlavní, pojednat o našem výzkumu (interview, dotazníky) + jako bonus přidat něco nového, co v práci nebylo. Po prezentaci nám opoziční skupina, která naši práci četla, položila otázky k práci, které jsme hned zodpověděli, a bylo! První semestr hotov bez jediného problému. (o té dizertaci bych mohla mluvit dál a dál, protože k tomu furt cítím hrozný zápal, ale váš zápal ke čtení blogu by tím asi dost povadl)

Dánské známkování

Nojo, Dáni zase byli originální a vymysleli si SEDMIstupňovou známkovací škálu. Kéž by ty známky šly alespoň po sobě…



S 0 a -3 jste neprošli, 12 je taková extra dobrá jednička (dokonce jsem ji dvakrát získala, ho ho).

Mějte se!

No comments:

Post a Comment